Al sinds 1919 heeft het merk Citroën continu blijk gegeven van durf en aandacht voor de mens. Met een bijna 100-jarige merkhistorie die meer dan 300 modellen kent, waarvan een aantal geschiedenis hebben geschreven, heeft iedereen het merk Citroën in zijn hart gesloten. Met deze boeiende geschiedenis, waaraan het visionaire genie André Citroën ten grondslag lag, willen we u laten kennismaken.

ONS UITGANGSPUNT SINDS BIJNA 100 JAAR: HET COMFORT!

Al sinds de oprichting van CITROËN in 1919 zijn de auto’s van het merk toonaangevend op het gebied van comfort. Iets wat vandaag de dag wordt onderstreept door de filosofie “Be different, feel good” van het merk en wordt belichaamd door de vier pijlers van het innovatieve CITROËN ADVANCED COMFORT®-programma: een cocon-effect, praktische voorzieningen, meer gebruiksgemak en ontspannen autorijden.

ALLES WAT U WILT WETEN OVER DE GESCHIEDENIS VAN CITROËN

Ontdek de chronologie van de bijna 100-jarige merkhistorie van Citroën: de belangrijkste data en industriële wapenfeiten, auto’s die geschiedenis hebben geschreven en reclamespots die bij de kijkers in het geheugen staan gegrift.

De mens is altijd de belangrijkste inspiratiebron van het merk geweest en zal dat altijd blijven. Juist daarom is de geschiedenis van Citroën steeds zo’n fraaie afspiegeling van zijn tijd.

HET CONSERVATOIRE VAN CITROËN

Citroën heeft sinds 1919 een ongekend automobiel erfgoed voortgebracht. Dit erfgoed wordt in stand gehouden in het Conservatoire in Aulnay-sous-Bois, een museum dat onderdak biedt aan een van de grootste autocollecties ter wereld met meer dan 400 historische modellen.

Daarnaast bevindt zich in het Conservatoire een enorm archief van industriële en commerciële documentatie, waarin alles is te vinden over de historie van het beroemde merk.